うたたねをしている娘をモチーフに、コラージュの空間で一枚の作品を作ろうと考えました。
叙情性を断ち、日々の生活で使う食材の蓮根や、キャベツ、タイサンボクの実、葉を同時空間で描きました。
図と地の関係の心地良い所を探しながら、描き加えて着地地点を探しました。
絵の中にいくつもシーンを同時空間に描くドローイングをしています。
徐々にlithographの技法に慣れて来て、POWER TANKの描いたまま出る線の筆圧感が心地良いです。私は線の筆圧感をとても大事にしている事が良く分かりました。エネルギーを線に入れている様です。パソコンのイラストレータでは出ないし、日本画の和紙に墨で描くのでも出ない表現です。
imeage size 300×400
Singin
I thought of creating a piece of work in a collage space with the motif of a girl taking a nap. Abandoning lyricism, he painted the ingredients used in daily life, such as lotus root, cabbage, and the fruit and leaves of the Chinese cabbage tree, in a simultaneous space. While searching for a comfortable relationship between the figure and the ground, I added more drawings and searched for a landing point.
I do drawings that depict multiple scenes simultaneously within a painting.
I’m gradually getting used to the lithograph technique, and the pressure of the lines I draw with POWER TANK feels comfortable. I realized that the pressure of the line is very important. It looks like energy is being put into the line. It is an expression that cannot be achieved with a computer illustrator, nor can it be achieved by drawing with Japanese ink on Japanese paper.